Комунальний заклад “Малошпаківський заклад дошкільної освіти (ясла-садок)" загального типу
Дядьковицької сільської ради Рівненського району Рівненської області

Управлінські документи
Програма проведення внутрішнього моніторингу якості освіти у Малошпаківському закладі дошкільної освіти у 2024-2025 н.р.

ЗАТВЕРДЖУЮ

Директор __________ СвітланаШИНКАРУК

29 серпня 2024 року

 

 

 

 

 

 

 

 

П р о г р а м а

ПРОВЕДЕННЯ ВНУТРІШНЬОГО МОНІТОРИНГУ ЯКОСТІ ОСВІТИ

у малошпаківському закладі дошкільної освіти

у 2024/2025 Навчальному Році

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗМІСТ

  1. Загальні положення

 

  1. Основні напрями моніторингу

 

  1. Види моніторингу у ЗДО

 

  1. Служба педагогічного моніторингу у ЗДО

 

  1. Об’єкти моніторингу

 

  1. Суб’єкти моніторингу

 

  1. Мета та завдання педагогічного моніторингу

 

  1. Педагогічна діагностика як складова частина педагогічного моніторингу

 

  1. Методи моніторингу/педагогічної діагностики

 

  1.  Процедури проведення педагогічного моніторингу

 

  1.  Очікувані результати моніторингу

 

  1. Узагальнення результатів моніторингу

 

  1.  Прикінцеві положення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1.             Якість дошкільної освіти визначається за численними параметрами, основними з яких є цілісний гармонійний розвиток дитини дошкільного віку та її готовність до наступної ланки освіти - початкової школи і життя в сучасному соціумі.Організація освітнього процесу у закладі дошкільної освіти (Далі – ЗДО) сприяє набуттю дитиною різних компетентностей відповідно до освітніх напрямів, визначених Базовим компонентом дошкільної освіти.

1.2.    Очікувані результати навчання здобувачів дошкільної освіти визначені у Базовому компоненті дошкільної освіти та освітній програмі МалошпаківськогоЗДО, за якою організовується освітній процес у закладі.

1.3.    Для здійснення ефективної оцінки якості освітньої діяльності у ЗДО використовуються такі засоби (способи) оцінювання, як внутрішній  моніторинг (Далі – моніторинг) і педагогічна діагностика. 

1.4.    Моніторинг– це засіб контролю за освітнім процесом, форма організації збору, зберігання, оброблення та розповсюдження інформації про діяльність педагогічного колективу ЗДО, що забезпечує безперервне стеження за станом освітньої роботи і прогнозування розвитку дошкільної освіти.

1.5.    Моніторинг індивідуального розвитку здобувача дошкільної освіти дає можливість визначити рівень компетентності дошкільників відповідно до змісту освітніх напрямів Базового компонента дошкільної освіти та освітньої програми (рухова, здоров’язбережувальна, особистісна, предметно-практична, сенсорно-пізнавальна, логіко-математична, дослідницька, природничо-екологічна з навичками, орієнтованими на сталий розвиток, ігрова, соціально-громадянська, мовленнєва, комунікативна).

1.6.    Моніторинг у ЗДО проводиться відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту»; наказу МОН № 54 «Про затвердження Порядку проведення моніторингу якості освіти» від 16.01.2020року,Положення про методичний кабінет Зорянського закладу дошкільної освіти ясла-садок; листа МОН № 1/9-535 від 06.11.2015р. «Щодо визначення рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку за допомогою кваліметричної моделі»; Базового компоненту дошкільної освіти (наказ МОН України від 12.01.2021р. №33);  освітньої програми Малошпаківського закладу дошкільної освіти (ясла-садок), iнших актів законодавства, документів закладу дошкільної освіти, програми моніторингу (далі - Програма).

1.7.    Програма визначає механізм підготовки та проведення внутрішнього моніторингу якості освіти та освітньої діяльності у ЗДО.

1.8.    Програма розроблена на основі науково обґрунтованої методології з урахуванням вікових особливостей учасників моніторингу.

1.9.    Моніторинг може проводитися з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних і цифрових технологій, у тому числі дистанційно.

1.10.        Під час проведення дослідження можуть використовуватися фронтальна, групова або індивідуальна робота учасників моніторингу.

1.11.    Моніторинг може проводитися у формі:

-       безпосереднього одержання інформації від учасників дослідження (за допомогою спостереження, бесід, інтерв’ювання, контрольних зрізів тощо);

-       опосередкованого одержання інформації від учасників дослідження (у письмовій та/або електронній формі із залученням батьків тощо).

1.12.    Моніторинг проводиться державною мовою.

 

  1. 2.        ОСНОВНІ НАПРЯМИ МОНІТОРИНГУ

2.1.    До основних напрямів моніторингу належать:

-       Освітнє середовище закладу дошкільної освіти.

-       Здобувачі дошкільної освіти. Забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку, набуття нею життєвого соціального досвіду.

-       Фахова діяльність педагогічних працівників закладу дошкільної освіти.

-       Управлінські процеси закладу дошкільної освіти.

2.2.    Моніторинг здійснюється за різними напрямами залежно від його цілей, рівня здійснення й обстежуваного об'єкта.

 

  1. 3.        ВИДИ МОНІТОРИНГУ У ЗДО

3.1.    Педагогічний моніторинг забезпечує педагогів, адміністрацію ЗДО якісною та своєчасною інформацією, необхідною для ухвалення управлінських рішень щодо покращення якості освітнього процесу у ЗДО та надання якісних освітніх послуг здобувачам дошкільної освіти. Педагогічний моніторинг проводятьвихователі, музичний керівник, інструктор з фізкультури та інші педагогічні працівники.

Педагогічний моніторингпроводиться за напрямами:

-         моніторинг якості освітнього процесу у ЗДО;

-         моніторинг сформованості ключових компетентностей здобувачів дошкільної освіти.

3.2.    Медичний моніторинг забезпечує спостереження за динамікою здоров’я та функціонального стану дитини в різних умовах: у сім’ї, в ЗДО. Важливі  констатація та прогноз розвитку відповідно до сформованих умов і за потреби - коригування певних умов. Обстеження стану здоров’я здобувачів освіти проводить медичний персонал.

Моніторинг медико-соціального забезпечення (визначення рівня відвідуваності дітьми ЗДО та захворюваності – проводить сестра медична; визначення рівня фізичної підготовленості дітей – проводить інструктор з фізкультури за участю сестри медичної відповідно до визначених творчою групою критеріїв/показників для дітей молодшого, середнього та старшого дошкільного віку; медико-педагогічний контроль на заняттях з фізкультури – проводить вихователь-методист за участю сестри медичної у групах дітей молодшого, середнього та старшого дошкільного віку).

3.3.    Психологічний моніторинг дає змогу виявити фактори, що впливають на психологічний розвиток дитини позитивно або негативно, та забезпечити їх оптимальне поєднання, якщо усунути останні неможливо. Психологічний моніторинг проводить практичний психолог.

Психологічний моніторинг проводиться за напрямами:

-       психологічний супровід освітнього процесу в умовах воєнного стану;

-       надання першої психологічної допомоги учасникам освітнього процесу;

-       формування професійної взаємодії педагогів з дітьми;

-       збереження психічного здоров’я дітей;

-       забезпечення психологічного клімату у колективі;

-       психологічна готовність старших дошкільників до навчання у школі та шкільних навантажень;

-       партнерська взаємодія ЗДО і сім’ї:

-       складання соціального паспорту сім’ї;

-       вивчення проблем сім’ї та визначення ступеня задоволеності сім’ї діяльністю ЗДО;

-       корекційно-розвиткова робота з дітьми з особливими освітніми потребами тощо.

3.4.    Управлінський моніторинг організовують таким чином, щоб завдяки рефлексії, поглибленому вивченню проблем, проведенню семінарів, педагогічних рад можна було точно уявити стан керованої системи і скласти тенденції. Предмет діагностування управлінського моніторингу - діяльність закладу дошкільної освіти.

Управлінський моніторинг проводиться за напрямами:

-       моніторинг кадрового забезпечення;

-       моніторинг освітнього та кваліфікаційного рівня педагогів (збір інформації про якісний аналіз педагогічних кадрів – день народження; посада; освіта; педагогічний стаж; з якого періоду працює у ЗДО; кваліфікаційна категорія; атестація; нагороди тощо);

-       моніторинг стану освітнього процесу у ЗДО;

-       моніторинг стану освітнього процесу у педагогів, які атестуються;

-       моніторинг підвищення кваліфікації педагогів (допомагає оцінити фактичний рівень професійних компетентностей кожного педагогічного працівника відповідно до професійних стандартів та виявити професійні запити і потреби, визначити мету роботи й обрати інтерактивні форми і методи її проведення; оцінювання якості інноваційної діяльності педагогів - якість засвоєння освітніх програм, методик дошкільної освіти та освітніх технологій; аналіз/циклограма участі кожного педагога у різних формах методичної роботи на рівні ЗДО, громади, регіону, України);

-       моніторинг ефективності самоосвіти педагогів (визначення рівня самоосвітньої діяльності педагогів, самостійного опанування ними інноваційних педагогічних технологій, перспективного педагогічного досвіду, розширення і поглиблення предметно-методичних знань і умінь, удосконалення рівня професійної підготовки, моделювання і прогнозування якісного освітнього процесу; аналіз та підготовка до участі у дослідно-експериментальній роботі та впровадження освітніх інновацій; аналіз видавничої діяльності педагогів з обміну досвідом роботи);

-       моніторинг матеріально-технічного забезпечення (стану приміщень, будівель, споруд, укриття, фізкультурного та музичного залів, дитячих ігрових майданчиків, спортивного майданчика тощо та забезпеченість їх необхідним ігровим обладнанням, матеріалами тощо);

-       моніторинг навчально-методичного забезпечення (дотримання вимог щодо облаштування предметно-ігрового розвивального середовища у вікових групах, фізкультурній та музичній залі, ресурсній кімнаті; рівень забезпечення вікових груп та методичного кабінету дидактичними посібниками, методичною літературою, іграшками, технічними засобами навчання тощо);

-       моніторинг інформаційно-методичного забезпечення, зокрема:моніторинг передового педагогічного досвіду педагогів (створення умов, необхідних для виявлення, вивчення, узагальнення та поширення педагогічного досвіду, творчих досягнень педагогів; стан обміну досвідом роботи з колегами ЗДО та на рівні громади, регіону, України);

-       моніторинг використання педагогами ІКТ (створення умов для підвищення ІК-компетентності педагогів; визначення рівня оволодіння педагогами ІКТ; висновки та пропозиції щодо прогнозування результатів впровадження педагогами ІКТ у практику роботи);

-       моніторинг організаціїхарчування у ЗДО тощо.

Повний текст