Комунальний заклад “Малошпаківський заклад дошкільної освіти (ясла-садок)" загального типу
Дядьковицької сільської ради Рівненського району Рівненської області

ПОРАДИ БАТЬКАМ, ДІТИ ЯКИХ СОРОМЛЯТЬСЯ БРАТИ УЧАСТЬ У ДИТЯЧИХ СВЯТАХ

Арт - терапія за національно - патріотичним напрямком.Робота з педагогічним колективомГрупове заняття з дітками з середньої групиКазкотерапія в ясельній групі"День казки". Казкотерапія з практичним психологом у старшій групі.07.03.2019.  було проведено групове заняття практичним психологом з вихованцями групи середнього віку на тему:" Пальчиковий живопис дощ з хмари" спрямоване на закріплення кольорів.None22.03.2019 року в Малошпаківському ЗДО ( ясла - садок ) було проведено групове занняття в старшій групі практичним психологом на тему " Цікаві фігури ". Заняття спрямоване на закріплення знань про геометричні фігури, та основні кольори.26.03.2019. в Малошпаківському ЗДО ( ясла - садок ) проведено заняття практичним психологом з підгрупою дітей середнього віку, спрямоване на розвиток уваги, кмітливості та зосередженості під час виконання поставлених завдань.04.04. 2019 року в Малошпаківському ЗДО було проведено психогімнастику практичним психологом, спрямовану на сприяння комфортного самопочуття дитини у колі однолітків.17.09.2019р. Перегляд мультфільму. (протидія булінгу). Старша група.NoneNoneNone04.10.2019р. Руханка " Дощик" Старша група.NoneNoneПідгрупове заняття " Мандруємо країною емоцій"Групове заняття. Старша група.NoneNoneГрупове корекційно - розвивальне  заняття з дітьми середнього дошкільного віку за програмою В.Л.Шарохіної.NoneNoneNoneNoneNone11.03.2020.Сенсорика+конструювання.Тема:" Потяг "NoneNoneNoneNoneNone11.03.2020.Тема:"Рамка для фото ".Ясельна група.NoneNoneNoneNoneNoneNone09.03.2020." Розвиток просторових уявлень ".Середня група.NoneNoneNoneNoneNoneNoneNoneNoneNoneNoneNoneNoneNoneNoneNoneNoneNone

10 ПОРАД БАТЬКАМ, ДІТИ ЯКИХ СОРОМЛЯТЬСЯ БРАТИ УЧАСТЬ У ДИТЯЧИХ СВЯТАХ

Як подарувати дитині справжнє свято?

1. Прийміть вибір дитини не брати активну участь в святах, ранках чи конкурсах. Прийміть та не заперечуйте її почуття.

2. Не змушуйте дитину виступати. Оскільки, не відчуваючи напруги, малеча може розслабитись і почати отримувати задоволення від свята, адже дитина навіть не беручи участь в дійствах, спостерігає, бере своє, вчиться чомусь, переживає за інших і з іншими.

3. Будьте на боці дитини, коли вона не хоче брати участь в різних іграх. Якщо учасники свята заохочують на сцену, а ваш малюк відмовляється, допоможіть йому. Ви звісно можете підбадьорити дитину і запропонувати вийти, але тільки тоді, коли ви бачите, що вона вагається. Та коли дочка чи син сильно впирається, варто прийняти їх сторону і допомогти їм відмовитись. Таким чином ви збережете довіру та взаєморозуміння зі своєю дитиною.

4. Почекайте, поки син чи дочка самі проявлять ініціативу приймати участь в іграх. Час від часу пропонуйте, але не наполягайте: “Хочеш вийти та прийняти учать в конкурсі?», «Чи ти хочеш просто подивитися? Якщо ні, можеш посидіти і поспостерігати”.

5. Не акцентуйте на сором’язливості увагу фразами подібними до таких: «ну чого ти боїшся», «там нічого страшного», «тобі ніхто там нічого не зробить», «ну чому ти такий сором’язливий». Адже дитина пізнає себе через фрази і відношення значимих дорослих, а тому вірить кожному слову. Необережно сказані фрази «всього боїшся», «такий замкнений», «всіх соромишся» можуть стати для дитини визначенням її особистості та прикріпитись до неї у вигляді «ярлика».

6. Не порівнюйте сина чи дочку з іншими активними дітьми. Таким чином можна занизити самооцінку дитини, дати зрозуміти, що вона гірша за інших і малюк ще раз може переконатись в тому, що немає сенсу показуватись на публіці. Краще звертати увагу на особисті результати та порівнювати із власними досягненнями.

7. Формуйте адекватну самооцінку малечі. 

8. Давайте дитині гарний приклад – якщо ви самі соромитесь виступати на публіці, то дитина це може наслідувати.

9. Дитяче свято – це не виступ від якого залежить все життя вашої дитини, тому не варто муштрувати дитину численними репетиціями і цим самим збільшувати її рівень тривоги перед фінальним виступом. Натомість спробуйте вселити дитині, що в будь-якому випадку все вийде, свято відбудеться. Звичайно, що ні в якому разі не карайте та не залякуйте дитину за невдалий виступ, наприклад, за вірш, який вона не виразно розповіла. Навіть, якщо дитина зазнала невдачі, завжди знайдіть за що можна її похвалити. Крім того, реакція батьків на можливу невдачу навчить і саму дитину діяти відповідним чином в неприємні моменти.

10. Під час свята присутність батьків для дітей є надзвичайною підтримкою. Батьківський настрій передається малечі в повній мірі, на нього вона орієнтується. Якщо мама чи тато нервують з приводу того, що малеча забула слова чи вихователі одягнули чешки не того кольору, то досить ймовірно, що дитина теж буде хвилюватись і закриватись в собі.

Гарних вам свят!

 

 

ФРАЗИ, ЯКІ НЕ МОЖНА ГОВОРИТИ ДИТИНІ, ЯКУ ВІДДАЮТЬ В ДИТСАДОК

Ці 10 фраз, які дуже часто використовують батьки, можуть зашкодити швидкій і безболісній адаптації дитини до дитсадка. Деякі з них лякають дитину, інші її обманюють, але всі вони — заважають адаптації. Дізнайтесь, які фрази слід забути, якщо ваша дитина збирається в садочок.

 

  1. Вчись їсти самостійно, бо в  садочку  ніхто кормити  тебе не буде! — таким способом ми формуємо негативну установку дитини на садочок. Краще скажіть: “Ти вже можеш їсти сам, ти вже такий дорослий! Мені так подобається дивитися, як ти самостійно їси!
  2. Ану  поділись іграшкою — в  садочку  доведеться  ділитися! Там всі іграшки спільні! — для дитини це не аргумент, а для того, щоб малюк зміг взаємодіяти з іншими дітками, йому потрібно цьому навчитися. Краще скажіть: “Дивись, як хлопчик хоче твою іграшку, давай дамо йому трішки погратися, він пограється і поверне!”
    Не плач, бо віддам в дитячий садок! — так ми залякуємо дитину, формуємо враження, що в садку погано і там можуть скривдити.
  3. Заспокойся,  бо заведу  в дитсадок і там залишу! — знову ж таки, лякаємо дитину ще й тим, що мама може хотіти позбутися її, а значить не любить…
  4. Там не страшно! Не бійся!  Вихователька не буде тебе ображати! — “не” дитиною не сприймається. Дитина чує: “Потрібно боятися, в садку страшно, а вихователька може скривдити”
  5. Я буду з тобою в групі  сидіти! (якщо насправді ви не збираєтесь цього робити) — це обман. Обманюючи малюка ми самі собі копаємо яму, оскільки з часом він перестане нам довіряти, почне обманювати сам. Тому, якщо ви пообіцяли залишитися з дитиною — залишіться, і не йдіть поки малюк на це не погодиться.
  6. Я тобі куплю,  якщо ти підеш в садочок! — малюк звикне до того, що кожен раз мама щось купує і з часом почне маніпулювати і вимагати щораз більше і більше.
  7. Будь-який негатив про вихователів,  помічників вихователя дитини, садочок загалом, навіть просто інтонація (в присутності дитини) — малюк складає враження про вихователів з ваших слів. Якщо ви негативно відзиваєтеся — значить вихователі погані, тому з ними залишатися небезпечно.
  8. Не плач! Дивися, інші діти не плачуть! А ти — не варто порівнювати дитину з іншими. Ніколи. Ні за яких обставин! Краще скажіть: “Тобі сумно / гірко, що доводиться залишатись без мами. я теж сумуватиму за тобою!”
  9. В садочку так весело! Там стільки іграшок! Там стільки діток! Всі граються, веселяться! — ці фрази здатні викликати в дитини завищені очікування і сформувати враження, що садочок — це розвага, і що в садочку одразу з першого ж дня буде так прекрасно. Тому краще говоріть правду, більш  стримано, попереджайте, що з дітками доведеться спочатку познайомитися, що в садочку будуть заняття і вихователь, яку потрібно буде уважно слухати. 

 

Магічні  слова в спілкуванні з дітьми

 

Відчуваючи підтримку батьків, дитина росте сильним, щасливим і впевненим у собі. 

"Мої батьки люблять мене, вірять в мене", - ця впевненість потрібна дитині як повітря. Але вона не виникає сама по собі. Діти хочуть і повинні знову і знову отримувати позитивні "послання" від своїх батьків. Чи не навмисні, а відповідають обставинам, Приміром, заява "Ти краще за всіх" а момент, коли син або дочка тільки що програв (а) якесь змагання, викликає недовіру: діти досить добре оцінюють свої здібності і завжди відчувають, що їм брешуть . 

 

"Я рада, що ти в мене є" Маленькі діти вірять, що саме вони рухають світ, роблять так, щоб щось відбувалося. Вони думають, що сонце сходить тому, що вони так хочуть, і точно так само вони вважають себе - зі своєї точки зору - відповідальними за все інше, наприклад, за сімейні турботи, нещасні випадки, сварки. Тим більше дитині потрібна впевненість у тому, що ви щасливі від того, що він у вас є. Ні в якому разі не можна дозволяти собі висловлювання типу: "Через тебе я повинна від усього відмовлятися", 

"Я тебе люблю" Діти повинні вірити в те, що їх люблять заради них самих, Тому в жодному разі не можна пов'язувати це почуття з якимись умовами ("Спочатку прибери в кімнаті") або з тим, що ребе нок робить (-Ти мені набрехав, тепер я тебе більше не люблю "). Дитині буде зрозуміло, якщо йому скажуть:" Я тебе дуже люблю, але те, що ти б'єш братика це не те. "

" Я тебе розумію " Втратив плюшевого ведмедика, кинутий одним, боїться темряви - все це для дитини велике горе. У таких випадках малюк потребує співчуття і втіхою Спроби підбадьорити його словами типу: "Це всього лише іграшка", "Навіщо тобі такий дурень" або " Привиди насправді не існують "- дитині незрозумілі. Вони - зі світу дорослих, засновані на досвіді, яку у дитини ще немає. 

"Ти сильний " Заохочення і схвалення потрібні дітям і щодо того, що батьки сприймають як щось само собою зрозуміле.

Слова "Добре зробив", "Я знала, що ти це можеш" або "Ми тобою пишаємося" надихають малюка. З іншого боку, такі ярлики, як "плакса", "розмазня" "рохля", або заяви на кшталт "Вічно ти програєш" або "Ти зовсім не вмієш дати здачі" можуть надовго підірвати його віру в себе. 

"Ти обов'язково впораєшся"  Дослідження світу не обходиться без невдач і "аварій". Тоді батьки відразу кидаються до свого чада. Але щоб стати пристосованими до життя дорослими, діти повинні вчитися самостійно знаходити вирішення своїх проблем. Замість того , щоб говорити:-Дай, я сама зроблю", слід підбадьорювати дитину в разі якої-небудь невдачі: "Спробуй ще раз, я впевнена, що скоро у тебе все вийде". Це піднімає його дух, дає моральну опору. Дитина буде нещасливий, якщо ви раз у раз підриваєте його віру в себе словами: "І що тільки з тебе виросте?" 

"Я тобі довіряю" Діти з великим запалом намагаються виправдати виявлену їм довіру. Тільки знаючи, що в них вірять, вони, у свою чергу, можуть відчувати довіру до інших. Якщо батьки постійно сумніваються у своїй дитині - "Навряд чи щось вийде ..."," З тобою ніколи не знаєш ...", "Ти ж цього не зможеш ..." - Маленький чоловічок, врешті-решт, ображено замикається в собі, відчуває себе незрозумілим, покинутим. 

"Ми завжди з тобою" Що б не трапилося, мої батьки завжди мені допоможуть - це знання допомагає багато чого подолати. У щоденній суєті не завжди є можливість відкласти всі убік і зайнятися виключно дитиною. Але ви можете його втішити: "Цікаво! Зараз я закінчу свої справи, тоді в мене буде час, і ти зможеш докладно розповісти мені про все". Дитині це буде зрозуміліше, ніж, якби ви сказали: "Зараз я не можу". Правило на всі випадки: вибачайтесь, якщо з мови зірвалася, що по-людськи зрозуміло, яка-небудь різкість: "Прости, я була не права. Ти ж знаєш, що я тебе люблю." 

Відчуваючи підтримку батьків, дитина росте сильним, щасливим і впевненим у собі.