Комунальний заклад “Малошпаківський заклад дошкільної освіти (ясла-садок)" загального типу
Дядьковицької сільської ради Рівненського району Рівненської області

ЗАХОДИ ЩОДО ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЇ БУЛІНГУ В МАЛОШПАКІВСЬКОМУ ЗДО

1.План заходів спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькування) в закладі освіти

  1. Оновлення та опрацювання нормативно-правових актів, що забезпечують запобігання та протидію булінгу (цькування).
  2. Створення безпечного освітнього середовища в ДНЗ вільного від насильства та булінгу (цькування).
  3. Консультація для педагогів та батьків: «Як вирішувати дитячі конфлікти»
  4. Проведення профілактичної роботи щодо запобігання булінгу(цькування).
  5. Групова консультація для педагогів: «Види та форми булінгу(цькування)».
  6. Бесіда для батьків: «Вчимося спілкуватися з дитиною».
  7. Консультація : «Як навчити дитину цивілізовано виражати гнів» (профілактика булінгу).
  8. Виступ на батьківських зборах : «Чому діти стають жертвами булінгу(цькування)».
  9. Розповсюдження інформації щодо профілактики булінгу: памᶦятка, листівки, інформація на стенді психолога.

10.Проведення бесід з дітьми:

  • Змінюй в собі негативне ставлення до інших.
  • Допомагаючи собі рятуй інших.
  • Про стосунки в групі.

11.Розміщення інформації на сайті садочка щодо булінгу.

12.Консультація з педагогами: «Булінг у дитсадочку – міф чи реальність».

13.Складання порад: «Як допомогти дітям упоратися з булінгом (цькуванням)».

Протидія булінгу

Булінг – це агресивна поведінка щодо окремої особи або групи, з метою приниження, домінування, фізичного або психологічного самоствердження.

Наслідки булінгу можуть бути різні. Найчастіше — це замкнутість, психологам доводиться працювати з антисоціальними дітьми, які абсолютно не вміють спілкуватися з навколишнім світом. Доводиться пояснювати, що світ не такий страшний, яким був до цього. Це може тривати від 2 до 3 років. У таких дітей руйнується віра у соціум, вони насторожені, тривожні. Але найбільший страх — це суїцидальні думки.

Перш за все, батьки мають підтримати дитину. Часто вони думають, що це само собою минеться, розсмокчеться, але це не так.

Типові ознаки булінгу  (цькування) :

  1. Систематичність(повторюваність) діяння;
  2. Наявність сторін – кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігач
  3. Дії або бездіяльність кривдника наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого.

Типові форми булінгу (цькування):

  • Систематичні кепкування з будь-якого приводу;
  • Задирство;
  • Фізичні і психічні приниження;
  • Різного виду знущання;
  • Бойкот та ігнорування;
  • Псування особистих речей та ін.

2.Порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності)заяв про випадки булінгу в закладі освіти

1. Усі здобувачі освіти, педагогічні працівники закладу, батьки та інші учасники освітнього процесу повинні обов'язково повідомити директора навчального закладу про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

2. На ім'я директора закладу пишеться заява (конфіденційність гарантується) про випадок булінгу (цькування).

3. Директор закладу видає наказ про проведення розслідування та створення комісії з розгляду випадку булінгу (цькування), скликає її засідання.

4. До складу такої комісії входять педагогічні працівники (у тому числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого та булерів, керівник навчального закладу та інші зацікавлені особи.

5. Рішення комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів усіх членів комісії.

3. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу

 1. Директор закладу має розглянути звернення у встановленому порядку.

2. Директор закладу створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з'ясовує обставини булінгу.

3. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то директор ліцею повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.

4. Особи, які за результатами розслідування є причетними до булінгу, несуть відповідальність відповідно до частини другої статті 13 (вчинення правопорушень за статтею 1734) Кодексу України про адміністративні правопорушення.